Translate

2011(e)ko urriaren 6(a), osteguna

GURE IPUINAK


EGUN AHAZTEZINA
Orain dela hilabete asko,egun eguzkitsu batean,lau ume Pirinioetako mendi altu, beldurgarri eta arriskutsu batera joan ziren.Bakoitzak motxila bat zeramaten haien bizkar gainean, eta hotza ez pasatzeko,jantzi goxo eta lodiez babestuta zihoazten.
Hortik denbora gutxira zerua oso beltz jartzen hasi zen,4 umeek beldur handia zeukaten,oso goran zeudelako eta ekaitza hasi zitzaielako.Ezin ziren bera jaitxi,eta gaua etortzen hasita zegoen.Orduan lo egiteko tokiren bat bilatzen hasi ziren.Hortik gutxi barru harrizko txabola txiki bat ikusi zuten,eta sartzea erabaki zuten.Bururatu zitzaien lehenengo gauza lo egitea zen,baina lau-kote horretako mutiko batek ezin zuen lorik hartu,eta atearen zirriztuari ez zion begirik kentzen,mutiko gaixoak ainbeste beldur zeukan,dardara batean zegoela,eta bururatu zitzaion gauza bakarra 112-ra deitzea zen.Lau-kote horretako bi neskek hotzaren hotzez goxo-goxo elkarren kontra jarri ziren.Taldeko mutiko bat etzanda jarri zen,eta hortik 5minutura lo hartu zuen.
Hurrengo egun eguzkitsu eta urdin batean,esnatu,eta txabola txikiko atea ireki zuten,elurtutako ikuspegi hura ikusitakoan liluratuta gelditu ziren.Mutikoak hortik gutxi barru albiste on bat eman zien hiru umeei, 112ra
deitu zuela eta helikopteroren bat etorriko zitzaiela.Lau umeak azti-azti zeuden helikopteroren bat ea zetorren,baina ez zuten ezertxo ere ez ikusten.Orduan mutiko bati sua egitea bururatu zitzaion,eta denek lagundu zien zerbait bilatzen,bi neskek egurrak eta bi mutikoak sua pizteko harriak.Hortik gutxi barru sua egitea lortu .Ordu erdi beranduago,asper – asper eginda helikopteroa ikusi, eta poz-pozik salto batean jarri ziren.
Maddi Iturbe



LAU UMEAK
Orain dela urte gutxi batzuk, neguko egun eguzkitsu batean lau neska
mutiko, Txindoki mendira joan ziren. Mendi hau zoragarria eta
maldatsua da. Lau umeak mendia igotzen ari zirela,iluntzen hasi
zen eta ekaitza hasi behar zuela sumatu zuten.Eta arazoak bidea
oztopatzen hasi zitzaizkien.
Dena iluna zegoenez ez zuten ezer ikusten eta galdu egin ziren.
Baina umeek ez zuten esperantzarik galdu eta beraien indar guztiekin
aurrera jarraitu zuten nahiz eta jadanik indar gutxi izan. Nekea
ezin jasanik zeuden, gaua iristen ari zen. Gelditzea erabaki zuten eta
ara non harriz eta egurrez eginiko txabolatxo bat aurkitu zuten
gaua pasatzeko.Txabola ikusi zutenean txundituta geratu ziren.
Irekita zegoela frogatu zuten eta irekita zegoenez elkarren artean
hitz egin gabe barrura sartu ziren. Umeetako bat oraindik
beldurtuta zegoen arren. Nahiko kezkaturik denen artean
juntu-juntu eseri ziren eta lauetako batek ezin zuen lorik hartu,ateko
zirriztura begira zegoen bildurturik ea hartzen bat edo otsoren bat
etortzen zen. Azkenik lo hartzea lortu zuen baina oso kezkaturik.
Gurasoak elkarri deika hasi ziren oso kezkatutaeta azkenean
badaezpada 112ra deitzea erabaki zuten, eta eguardi aldera joango zirela esan zien. Lau umeak goizean goiz esnatu zirenean pixka bat gorago joatea erabaki zuten eta 112ko elikopteroa pasatzen ikusi zuten. Umeek kasualitate hutsa zela pentxatu zuten. Elikopteroa beraiena jeisten hasi zen eta denak saltoka hasi ziren, barrura sartu zirenean haien gurasoak zeuden eta denak etxera poz-pozik joan ziren.
Maite Oria




MENDIZALE DESPISTATUAK
Duela egun batzuk, neguko egun zoragarri batean, 4 neskamutil abenturazale eta xelebre bezperan eguraldiare iragarpena entzun gabe. Laandare gutxi duen mendi malkartsu aldapatsu eta oso altu dagoen Himalaia mendi helurtsua igotzen hasi ziren. hondoren bazkaldutakoan ibili ibili eta ibili egin hondoren konturatu ziren zerua iluntzen hasi zuela piskanaka piskanaka eta denak bildurtzen hasi ziren. Bapatean ekaitza sartu zitzaien. Orduan hasi ziren problema guztiak.
Lau neskamutikoak asko bildurtu ziren. Baina zer gertatu eta koberturarik ez zegoela konturatu ziren. Orduantxe geiago bildurtu ziren eta gainera hozten hasi ziren baina ala eta guztiz ere ,errenditu gabe aterpe baten bila segitu zuten. Geroz eta ekaitz handiagoa asten zuen eta mirari bat gertatu zitzaien harrizko txabola xume bat aurkitu zuten.
Unkituta pozaren pozez korrika eta saltoka goan ziren txabolara.
4 neskamutikoak txabolara sartu zirenean lehenengo egin zuten gauza zera izan zen.Motxilak alde batean utzi eta tapa tapa eginda jarri ziren bero egotea gatik.
Bi gazte eskuinaldean elkarren kontra jarri ziren eta gainera bildurtuta zeuden zer gertatuko zitzaien pentxatzen zuten. Baina beintzat pozik zeuden txabola bat haurkitu zutelako. Beste biak berrez lo egin naian zeuden baina batek ezin zuen kezkatuta zegoelako kanpora begiratzen zuen bihar zer gertatuko zitzaien gakin naian.
Urrengo goizean 3 gazteak konturatu ziren esna geratu zen gazteak ez zuela begirik bildu gau guztian. Goiz hortan elurraren gainean markak eginez SOS hitza idatzi zuten.
Denbore bat egon hondoren beraien bila hari zen elikopteroa geitxi zen eta etxera goan ziren pozik familiaren gana.
Idazlea: Xabier Agirre.



13 iruzkin:

  1. Oso ondo daude guk eginiko ipuin txiki guztiak. Egia esan, oso ongi pasa genuen lan hau egiten, eta emaitza polita lortu dugu orrian genituen pautak segitzeagatik eta hobetzen sailatzeagatik.

    Ion Gorrotxategi

    ErantzunEzabatu
  2. Niretzat oso ongi adierazten dute esan behar duetna ,eta horregatik historio polit eta interesgarriak egitea lortu ditugu.

    Maddi

    ErantzunEzabatu
  3. BALORAKETA

    Niri, asko gustatu zaizkit guk egindako ipuinak.

    Izan ere 5.mailan ikasitako loturak, adjetiboak, konparaketak... erabili ditugula ikusten da. Horren ondorioz, lan sakona egin dugu.
    Nahiz eta pixka bat kostatu ipuña egitea, konfiantzarekin egin dut.
    Oso gustora aritu naiz lanean, ipuin hau osatzen.
    Espero dut horrelako beste historioren bat egitea.
    Gustatuko litzaidake ipuin kontaketa bat egitea historio hauek beste batzuk ere jakiteko.

    Danel Garmendia

    ErantzunEzabatu
  4. BALORAKETA

    Nik egin dudan ipuina egiteko, eman ziguzun eskema baliagarria iruditu zait. Ortografia ere behin eta berriz errepasatuta gorde nuen nahiz eta gehienetan ez akatsik aurkitu.
    5.mailan erabilitakoa aplikatu dut loturak, konparazioak...
    Nik ipuina idazten bukatu dudanean oso pozik eta harro sentitu naiz, loturen orria, H-en orria... ekin idatzi dudalako.
    Eta niri, denok ipuina bukatutakoan, gurasoekin egun batean gelditu eta gure ipuinak banan-banan irakurri eta ikustea ondo irudituko litzaidaken.

    ErantzunEzabatu
  5. Goiko baloraketa Ane Garmendiarena da

    ErantzunEzabatu
  6. BALORAKETA
    Nire ustez, ipuina egiteko eskema jarraitu dut, horrez gain,saiatu naiz ortografia errespasatzen eta hobetzen.Lehengo urtean ikasitako loturak... aplikatu ditut.
    Egiterakoan, oso ondo moldatu naiz. Lan hau aurrera eramatea zaila izan da da baina gogoarekin lan egiten bada dena lortu daiteke.
    Oso pozik egin dut lan hau, ipuina landu dut eta ideiak lotuta jarri ditut.Originala egin nahi nuen eta lortu dudala uste dut.
    Gogo askorekin sentitu naiz lana egiterakoan eta orain harro nago egin dudan lanarekin.
    Usb batean kopiatu daiteke gure amak eta aitak ikusteko.

    Ibai Urteaga

    ErantzunEzabatu
  7. BALORAKETA

    Ipuina egitean orrian genuen eskema segitu dut eta ortografia ere ahal bezain aberats eta akatx gutxien utzi ditut nire ustez.Orrian genituen lotura, adjetiboak... ipuinean erabiltzen saiatu naiz. Ez zait horrenbeste kostatu guzti hori burutzea. Nik nahi bezala geratu zaitz ipuina eta ideiak ondo lotuta daude.
    Egin ditugun ipuinak oso politak direla eta, eskolaren sarrera nagusian orri handi batean denak pegatu eta horrela jendeak irakurtzeko aukera izango dutela pentsaqtu dut.

    Ion Gorrotxategi

    ErantzunEzabatu
  8. BALORAKETA
    Ipuinaren eskema ondo egin dut nere ustez.Ortografia asko eta ondo errepasatu dut.
    5.mailan ikasitakoa erabili dut.
    Asko saiatu naiz ipuina egiten.Landutako ipuina erresa zan,ipuina ondo
    osatu dut,ideia asko euki ditut eta pentsatutako guztia jarri dut.
    Niretzako nik idatzi dudan ipuina ez da fantasiosoa,originala da.
    Ipuina idazten ari nintzela oso urduri sentitu nintzen zerbait gaizki idazten banun,baina bukatutakoan piskat lasaiago nengoen.
    Niretzako ipuin hoiek eskolako aldizkarian jarriko nitun.

    MIRIAM GAGO

    ErantzunEzabatu
  9. Egileak iruzkina kendu du.

    ErantzunEzabatu
  10. BALORAKETA


    Nire ustez nire ipuina ondo dago,denbora asko eskaini nuen zuzentzen.Niri ipuina luze egin zait,ideia bakoitzari denbora pilabat eskaini diogulako.Ipuina idaztean pixkabat nerbioso sentitu naiz,baina ala eta guztiz ere ondo idatzi dut.Nik historia auek,eskolako web orrian jartzea nahi dut.

    Eritz

    ErantzunEzabatu
  11. Nire ustez ongi jarraitu dut landutako eskema hori eta oktografia aldetik ez dut akats nabarmenik.
    5. mailan ikasitako konparaketak... gehitzen saiatu naiz.
    Ongi moldatu naiz ikasitako guzti hori ipuinean eransten. Ipuina egiterakoan asko dibertitu naiz eta lehenengo aldiz altuz irakurri nuenean asko gustatu zitzaidan.
    Oso gustura geratu naiz egindako lanarekin, ondo ladu dut ipuina hau eta gogoz egin dut lana.
    Nik gure ipuinak Izaldarrek irakurri ahal izateko herriko paretetan itsatsi.

    Maite Oria

    ErantzunEzabatu
  12. Egileak iruzkina kendu du.

    ErantzunEzabatu
  13. Niretzat ongi jarraitu dut landutako eskema,eta ez dut uste oktografia akats nabarmenik dudan.
    5. mailan emandako loturen,adjetiboen...orria baliogarria izan zait.Oso ongi moldatu naiz guzti hori hostorioan sartzen.Historioa egiterakoan oso gustora sentitu nintzen,gogo askorekin.Oso gustora gelditu naiz egindako lanarekin, dibertigarria iruditu zait.
    Nik usb-an kopiatuko nuke nire familiar...erakusteko.

    Maddi

    ErantzunEzabatu